GESTÃO DO CONHECIMENTO NA ERA COVID-19
DOI:
https://doi.org/10.46616/rce.v8i13.91Keywords:
Agenda, Autogestão do Conhecimento, COVID-19, Modelo Fatorial,Abstract
The pandemic impacted knowledge management through anti-COVID-19 policies of social distancing and confinement. The educational systems moved from the face-to-face classroom to the virtual classroom through self-management of content according to technology, devices and platforms. The aim of this paper was to explore the dimensions of knowledge management in the context of the health crisis. A psychometric, exploratory, correlational and cross-sectional work was carried out with a sample of 100 students selected based on their computer skills, informational entrepreneurship and academic innovation at a university in central Mexico. The results indicate the non-rejection of the null hypothesis regarding the differences between the theoretical structure of three dimensions with respect to the observed empirical structure. In relation to anti-pandemic policies, risk prevention and the promotion of self-management of knowledge are recommended as an extensive factor of the proposed model.
Metrics
References
ALDANA-BALDERAS, W.; ESPINOZA-MORALES, F.; HERNÁNDEZ-VALDÉS, J.; GARCÍA-LIRIOS, C. Especificación de un modelo para el estudio de las redes colaborativas en una universidad productora de conocimiento. Civilizar: Ciencias Sociales y Humanas, [S. l.], v. 18, n. 35, p. 91–102, 2018. DOI: 10.22518/usergioa/jour/ccsh/2018.2/a07. Disponível em: https://revistas.usergioarboleda.edu.co/index.php/ccsh/article/view/v18n2a07. Acesso em: 20 ene. 2023.
BUSTOS AGUAYO, J.; GARCÍA LIRIOS, C.; JUÁREZ NÁJERA, M. Validity of a habitus model of coffee entrepreneurship. SUMMA. Revista disciplinaria en ciencias económicas y sociales, v. 3, n. 1, p. 1-21, 12 ene. 2021.
CARREÓN GUILLÉN, J.; HERNÁNDEZ VALDÉS, J.; MORALES FLORES, M. de L.; RIVERA VARELA, B. L.; GARCÍA LIRIOS, C. Contraste De Un Modelo De Ciberconsumo. Xihmai, [S. l.], v. 10, n. 19, 2015. DOI: 10.37646/xihmai.v10i19.255. Disponível em: https://revistas.lasallep.edu.mx/index.php/xihmai/article/view/255. Acesso em: 20 ene. 2023.
ESPINOZA MORALES F.; HERNANDEZ VALDËS J.; CARREÖN GUILLËN J.; GARCÏA LIRIOS C.; JUÄREZ NÄJERA M.; Bustos AguayoJ. M. Modelo de Tutoría 4.0 y elaboración de protocolo de investigación. DEDiCA Revista de Educação e Humanidades (dreh), n. 20, p. 73-95, 7 jul. 2022.
GARCÍA LIRIOS, C.; CARREÓN GUILLÉN, J.; RINCÓN ORNELAS, R. M.; BOLIVAR MOJICA, E.; SANCHEZ SÁNCHEZ, A.; BERMUDEZ RUIZ, G. Contraste de un modelo de gestión del conocimiento en una universidad pública del centro de México. 360: Revista de Ciencias de la Gestión, n. 4, p. 105-127, 25 set. 2019.
GARCÍA LIRIOS, C. Modelando la gestión e incubación del talento. Interconectando Saberes, [S. l.], n. 13, p. 59–66, 2022. DOI: 10.25009/is.v0i13.2705. Disponível em: https://is.uv.mx/index.php/IS/article/view/2705. Acesso em: 20 ene. 2023.
GARCÍA LIRIOS, C.; CARREÓN GUILLÉN, J.; HERNÁNDEZ VALDÉS, J. Gobernanza de Desarrollo Humano: Contrastación de un modelo de los determinantes perceptuales de la intención de uso de Internet en usuarios de una biblioteca pública de la Ciudad de México. Interconectando Saberes, [S. l.], n. 3, p. 39–56, 2017. Disponível em: https://is.uv.mx/index.php/IS/article/view/2529. Acesso em: 20 ene. 2023.
MARTÍNEZ MUÑOZ, E.; CARREÓN GUILLÉN, J.; SÁNCHEZ SÁNCHEZ, A.; ESPINOZA MORALES, F.; ANGUIANO SALAZAR, F.; BUCIO PACHECO, C.; GARCÍA LIRIOS, C.; QUINTERO SOTO, M. L. Hybrid determinant model of the coffee entrepreneurship. Interconectando Saberes, [S. l.], n. 8, 2019. DOI: 10.25009/is.v0i8.2603. Disponível em: https://is.uv.mx/index.php/IS/article/view/2603. Acesso em: 20 ene. 2023.
QUIROZ CAMPAS, C. J.; BUSTOS AGUAYO, J. M.; JUÁREZ NÁJERA, M.; BOLIVAR MOJICA, E.; GARCÍA LIRIOS, C. Modelo estructural del factor exploratorio de la percepción de movilidad en ciclovías. Propósitos y Representaciones, [S. l.], v. 8, n. 1, p. e422, 2020. DOI: 10.20511/pyr2020.v8n1.422. Disponível em: https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/422. Acesso em: 20 ene. 2023.
SÁNCHEZ-SÁNCHEZ, A.; JUÁREZ-NÁJERA, M.; BUSTOS-AGUAYO, J. M.; FIERRO- MORENO, E.; GARCÍA LIRIOS, C. Confiabilidad y validez de una escala de gestión del conocimiento en una universidad pública del centro de México. Cuadernos Hispanoamericanos de Psicología, [S. l.], v. 17, n. 2, p. 61–69, 2018. DOI: 10.18270/chps.v17i2.2424. Disponível em: https://revistas.unbosque.edu.co/index.php/CHP/article/view/2424. Acesso em: 20 ene. 2023.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Os Direitos Autorais para artigos publicados nesta revista são do/a autor/a, resguardando-se os direitos de primeira publicação para a Revista RCE. Sendo esta Revista de acesso público, todos os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais, desde que citada a fonte, quando utilizados os artigos em parte ou no todo.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.