A NECESSARY REFLECTION ON: DISCIPLINE AND INDISCIPLINE IN THE CLASSROOM
Palavras-chave:
Discipline. Didactics. Indiscipline. Education.Resumo
This text deals with the issue regarding discipline and indiscipline in the context of teaching
Brazilian education, the role of didactics in teacher education, as well as the role of school
and family along with the issue that permeates teaching which is discipline and indiscipline.
In this way, the text deals with a literature review on the subject, through an analytical
descriptive dialectic, with the objective of identifying, analyzing and reflecting the issues of
discipline and indiscipline. The discussion showed that indiscipline is one of the biggest and most serious problems in the school environment, as it has the contribution of the school,
teachers, students and family. The undisciplined behavior of the student is present
throughout the school trajectory and stage, thus indicating indiscipline as one of the
deficiencies of the pedagogical process due to compromising the students' learning, affecting
their emotional stability and the performance of the teachers and the student.
Métricas
Referências
AMARAL, Ana Lúcia. Aula universitária: um espaço com possibilidades interdisciplinares. In: VEIGA, I. Pedagogia universitária: a aula em foco. Campinas: Papirus, 2000.
AMORIM, Antônio. Avaliação institucional da universidade. São Paulo: Cortez, 1992.
ANTUNES, Celso. Professor Bonzinho = aluno difícil: a questão da indisciplina em sala de aula. Petrópolis, R. J. vozes 2002.
BZUNECK, José Aloyseo. O esforço nas aprendizagens escolares: mais que um problema motivacional do aluno. Revista Educação e Ensino – USF, n.6, 2001.
DEMO, Pedro. Desafios Modernos da Educação. Rio de Janeiro: Vozes, 1993.
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2023 Os Direitos Autorais para artigos publicados nesta revista são do/a autor/a, resguardando-se os direitos de primeira publicação para a Revista RCE. Sendo esta Revista de acesso público, todos os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais, desde que citada a fonte, quando utilizados os artigos em parte ou no todo.
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.